Sabtu, 19 Mei 2012

MENGUBUR DEMOKRASI

ketika aku terdiam dengan penuh kepalsuan....
ketika aku berdiri di depan kondisi bejat.......
ketika aku mendengar deruan koar yang berkepentingan........
ketika aku berkecimpung dalam topeng ideologi berkarat........

bukan aku menganggap aku superior.....
bukan aku menganggap aku paling benar....
bukan aku menganggap aku paling kekar......
bukan aku menganggap aku paling koar........



tapi
aku sedih
aku risau
aku gelisah
aku gamang
aku kaku
aku beku

aku tidak menginginkan dengan semua itu....
aku tidak mendambakan dengan semua itu....
aku tidak mengharapkan dengan semua itu....
aku tidak mencitakan dengan semua itu......

percuma saja ada pendapat.....
percuma saja ada pemikiran....
percuma saja ada pemahaman.....
percuma saja ada penalaran.....

namun pada akhirnya menyunat naluri....
namun pada akhirnya menyembelih hati.....
namun pada akhirnya MENGUBUR DEMOKRASI

0 komentar:

Jangan Lupa Komentar Looo...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | free website templates | Free Vector Graphics | Web Design Resources.